در اتاق خواب فضایی برای مطالعه ایجاد کنید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

نکاتی برای تبدیل اتاق خود به یک فضای مطالعه سازنده

داشتن فضای مناسب برای تحصیل برای زندگی دانشگاه ضروری است. بدون وجود این ، می توانید به راحتی حواس پرت شوید ، انگیزه کمتری داشته باشید و کارهایی با کیفیت پایین تولید کنید.

 

اما این چیزی است که معمولاً مورد غفلت دانشجویان دانشگاه قرار می گیرد. کمی تلاش اضافی برای جایی که می توانید در آن تحصیل کنید یا ترم شما را می گذراند ، بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات مناسب برای تحصیل در خانه را انجام داده اید.

 

اگر در خوابگاه زندگی می کنید ، تمرکز حواس ممکن است دشوار باشد ، خصوصاً اگر در یک اتاق مشترک هستید. در اینجا چند نکته مفید برای ایجاد یک فضای مطالعه مناسب با حداقل حواس پرتی آورده شده است.

 

عوامل حواس پرتی را برطرف کنید

 

 

 

منبع: Giphy

اگر مواردی مانند تلفن ، iPad و تلویزیون خود را از دید دور کنید ، هنگام مطالعه حواس شما پرت می شود.

 

اگر در اتاق خود تلویزیون دارید ، مطمئن شوید که هنگام مطالعه یا از میز کار دور است ، تلویزیون خاموش است ، مگر اینکه شما فردی باشید که با سر و صدای پس زمینه خوب تمرکز می کنید.

 

اگر این اینترنت است که به راحتی حواس شما را پرت می کند اما شما باید از آن برای مطالعه استفاده کنید ، سعی کنید از یک برنامه مطالعه استفاده کنید که وب سایت های حواس پرت کننده را برای مدتی مسدود می کند ، مانند StayFocused و کنترل خود.

 

در مورد عوامل خارجی که نمی توانید کنترل کنید ، مانند هم خانه های پر سر و صدا ، چطور؟ می توانید هدفون های حذف کننده نویز را امتحان کنید و برای جلوگیری از سر و صدا موسیقی پخش کنید.

 

اما موسیقی با متن متناسب نیز ممکن است باعث حواس پرتی شود ، بنابراین گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا ساز ممکن است برای شما بهتر باشد.

 

همچنین می توانید با افزودن وسایل بیشتر مانند بالش های بزرگ و فرش های ضخیم و قرار دادن حوله زیر درب ، در اتاق خود عایق صوتی کنید ، زیرا باعث جذب صدا می شود. همچنین ، سعی کنید یک رطوبت ساز ، فن یا دستگاه صوتی اضافه کنید که صدای خارجی را غرق می کند.

 

آن را مرتب نگه دارید

مرتب و مرتب بودن میز کار در واقع به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. سر و صدا و بی نظمی ذهن را منحرف می کند ، اضطراب را افزایش می دهد و باعث می شود انگیزه کمتری داشته باشید.

 

قبل از شروع جلسه مطالعه ، میز کار خود را تمیز کرده و کتاب ها ، یادداشت های مهم و مقالاتی را که مربوط نیستند ، بردارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از نشستن برای مطالعه هر آنچه را که لازم دارید در اختیار دارید ، بنابراین هر وقت به دنبال چیزهایی نمی دوید و هر بار تمرکز خود را می شکنید.

 

از نور و درجه حرارت ایده آل اطمینان حاصل کنید

 

 

نور طبیعی برای چشم و سطح تمرکز شما بهترین است. منبع: اندرو نیل / Unsplash

 

تمرکز هنگامی که خیلی گرم یا خیلی سرد هستید ، یا چراغ های شما خیلی کم است دشوار است. اطمینان حاصل کنید که هنگام تحصیل دمای ایده آل را پایین آورده اید و احساس راحتی می کنید.

 

اگر خیلی گرم است و AC ندارید ، یک پنکه ایستاده تهیه کنید تا شما را خنک کند. اگر خیلی سرد است و نمی توانید گرما را تنظیم کنید لباس گرم بپوشید و نوشیدنی های گرم را بنوشید.

 

از نظر نور ، بهتر است تا آنجا که ممکن است نور طبیعی داشته باشید. میز کار خود را در موقعیتی قرار دهید که بتواند مانند نزدیک پنجره نور طبیعی خورشید را دریافت کند.

 

البته ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که از نور طبیعی برخوردار نباشید ، یا شاید اتاق شما فاقد هرگونه نور باشد. در این صورت ، شما باید از نور طبیعی اتاق خود تقلید کنید.

 

این کار را می توانید با اطمینان از اینکه لامپ های بالای سر و لامپ شما "سفید خنک" هستند انجام دهید. اگرچه معمولاً افراد فکر می کنند رنگ زرد به نور خورشید نزدیکتر است ، اما در واقع نور سفید یا مایل به آبی مایل به آبی بهتر است.

 

به جای اینکه فقط یک چراغ مطالعه روشن باشد ، بهتر است لایه هایی از نور داشته باشید تا چشم های شما خسته نشوند. این همچنین سایه هایی را که تمرکز را دشوار می کند به حداقل می رساند. چراغ های بالای سر خود را علاوه بر لامپ روشن نگه دارید.

 

اطمینان حاصل کنید که راحت است - اما خیلی راحت نیست

بسیاری از دانش آموزان وسوسه می شوند در رختخواب دراز بکشند و تکالیف خود را انجام دهند یا مطالعه کنند ، اما این در واقع پربارترین فضای برای مطالعه نیست.

 

اگر با ملافه گرم و بالش نرم خود در رختخواب دراز بکشید ، راحت راحت هستید و می توانید به راحتی بخوابید. بعلاوه ، اگر در حالت تعادل لپ تاپ یا کتابهای خود در آغوش قرار بگیرید ، در حالت نشسته یا دراز کشیده وضعیت بدن شما دچار مشکل می شود.

 

اگر خیلی راحت هستید ، می توانید بین میز و تختخواب خود را به تناوب امتحان کنید یا فقط به آن توجه کنید که فقط در میز کار خود مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که یک صندلی راحت دارید و پشت شما به خوبی پشتیبانی می شود ، بنابراین وضعیت بدن شما هنگام مطالعه در فرم خوبی قرار دارد.

 

فراموش نکنید که برای کشش و راه رفتن در فضای مجازی تعطیلات مکرر مطالعه داشته باشید زیرا همچنین نشستن برای مدت طولانی بدن و مغز شما خوب نیست.

 

این را دوست داشتید؟ سپس شما عاشق خواهید شد ...

 





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: